CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Monday, November 8, 2010

Kau Duga Hatiku

Ah.patut ker nak tulis nie..Huwaaaaaaaaaaa..Huwaaaaaaaa..Huwaaaaaaaa,ni kes minggu lepas friday,5/11/2010.
Hem soal kejujuran sebagai seorang sahabat,kawan dan teman.
Aku dipanggil mengadap untuk kes yang x masuk akal,Tak perlu rasanya nak dicoretkan disini,cukup ia menjadi diari dalam hidupku.
Aku menangis sepuas hati dek kerana kesal dengan sikap sesetengah orang yang suka menunding jari dan mudah mempergunakan nama kengkawan untuk menyelamatkan diri.
Tapi aku tetap bersyukur kepada ALLAH, kerana hal ini aku belajar mengenal hati budi manusia.
Ada yang hidup (bekerja) untuk bermegah dengan kuasa dan pangkat.Ada yang hidup (bekerja) menjadi sang keldai seperti dicucuk hidung.Ada yang hidup (bekerja) kerana ia adalah harus untuk keluarga,dan ada yang hidup(bekerja)dengan penuh kepura-puraan.Ya ALLAH jauhkanlah diriku dari semua tipu daya SYAITAN DURJANA.Ya ALLAH aku mohon kau berilah aku rezeki yang halal untuk aku dan keluargaku,Kau berilah aku hati yang tenang dan sabar untuk menghadapi apa jua ujian mendatang dariMU maupun dari manusia,Kau berilah aku kekuatan,Ketabahan,kemuliaan,Kesaabaran dan kebahagian untuk aku teruskan kehidupanku,Kau perolehkan kesejahteraan ,Kesihatan bersama umur yang panjang untuk aku terus mencari ilmu2Mu Ya ALLAH.Bantulah hambamu ini,Tunjuki jalan yang lurus,Berilah hidayahMu Ya ALLAH..Amin Ya Rabbalalamin..

No comments:

Post a Comment